Annons:
Etikettövrigt
Läst 2884 ggr
Odette
2015-04-08 20:48

Priser för ullfigurer?

Funderar lite på vad ni tar för olika typer av figurer ni gjort vid beställningar och liknande? Vad brukar priserna ligga på och hur tänker ni?
Jag kommer att försöka sälja lite figurer jag gjort (som jag är nöjd med) men har inte hunnit sätta mig in i vad priserna brukar ligga på.

Så ni får gärna berätta lite om hur ni tänker och vad som är rimligt. Det beror ju såklart på hur stor figuren är och kanske hur välgjord/detaljerad den är osv.
Alla tankar och synpunkter mottages tacksamt! Man kan ju inte kasta sig ut och ha hutlösa priser bara för att man anser sig vara skitduktig på sin nya hobby haha, finns ju en gräns även för hybris *lol* 😃

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Lojs
2015-04-08 21:37
#1

Kolla på etsy, där finns mycket tovat. :) Mina grejer har jag sålt för mellan 50-200 kr beroende på storlek och hur lång tid de tagit, urkass timpenning i vilket fall, med tanke på att nästan allt jag gör tar 2-6 timmar att pyssla ihop.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Odette
2015-04-14 20:36
#2

Öh, okej… jag har gjort en bearded collie bland annat- den är ca 10 cm i mankhöjd och 16 sm från nos till rumpa (svans ej inräknad). Skitsvårt att veta vad man kan ta! 🤔

Har till och med varit så ambitiös att jag sytt rosetten själv hihi 😊

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Lojs
2015-04-14 22:13
#3

Jag skulle säga att värdet borde vara runt 500kr, lite beroende på hur lång tid den tagit osv, däremot är det tyvärr inte säkert att du kan få mer än runt 200, lite beroende på vad du hittar för köpare.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Odette
2015-04-15 14:18
#4

Ja, man ska ju hitta någon som vill ha den också. Men tack för tipsen iaf :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Veda
2015-04-30 11:42
#5

Vilken söt hund!

CamillaS
2015-05-23 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ja usch det där med priser är så svårt! Mina djur brukar kunna ta 20 timmar + och jag skulle aldrig kunna få ut den timpenningen. Folk är inte beredda att betala det priset för en liten figur.
Ludde här på bilden såldes för 400kr, egentligen skulle han varit värd mer. Så jag tar det som känns som ett ok pris att betala.

Annons:
Veda
2015-05-23 20:54
#7

Du är duktig och har fångat hundens själ. Men tyvärr är det väl så att det är svårt att få ut vad hantverket är värt, åtminstone inte så länge som man inte är känd eller så.

Odette
2015-05-25 23:19
#8

Ja man får väl försöka deala om man hittar en köpare helt enkelt. Men det är knappast något man kommer att tjäna på :p

Jag hade tänkt leta upp ett rasforum och prova att annonsera ut figurerna där, bearded collie forum för bearded collie figuren etc, men hittar inga vettiga svenska forum så det var svårare än ja trodde 🤦‍♂️

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: