Annons:
Etikettnåltovade-djur
Läst 2417 ggr
CamillaS
2015-02-22 20:08

Teater råttan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

I november fick jag ett väldigt speciellt och häftigt uppdrag enligt mig. 😃
En tjej som jobbar som rekvisitör för teater och tv hörde av sig. Hon berättade att hon hade sett mina tovade djur och sa att hon tyckte att dom såg så verkliga ut så hon frågade mig om jag ville göra två råttor till deras teaterföreställning, och inte vilken föreställning som helst, det var till teatergruppen Svarte orm som spelades på Intiman i stockholm! Jag blev väldigt glad över att dom frågade just mig, hade aldrig gjort något liknande innan, säljer ju oftast bara till privatpersoner. 😃
I slutänden var det bara en råtta som dom ville ha så det gjorde jag. Det som kändes lite mindre kul för min personliga del var att dom ville att råttan skulle vara död.
Så det vart min nästa utmaning, hur tovar jag en död råtta?
Jag började googla lite på döda råttor för att se hur dom såg ut. Och sedan skred jag till verket.  😉

Vi kom överräns om att råttan inte fick vara för lätt, så där fick jag en till utmaning hur får jag tyngd i en tovad råtta.
Jag funderade fram och tillbaka länge och väl på den frågan, efter lite tankemöda kom jag på att jag har grötris hemma, så det tog jag tillsammans med en nylonstrumpa som jag klippte sönder så den agerade som en liten påse.
Sen fyllde jag den med grötriset och tovade sedan ullen ovanpå. Det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra. 🙂
När råttan sedan var klar fick jag min betalning och två biljetter till förhandsvisningen för föreställningen. Så jag och min mamma gick och såg på den. Det var riktigt kul att få se min råtta i handen på en av skådespelarna , även om det bara var i någon minut. 😉
Det var min speciellaste och häftigaste beställning hittills!

Eftersom detta inte är min bild så länkar jag till den istället. Min råtta syns i handen på killen i mitten.

På bilderna i bildspelet är råttan inte helt färdig, jag var vel för tankspridd eller nåt så jag glömde ta kort på den färdig. :P

Annons:
[Mathildaqdt]
2015-02-22 21:32
#1

Åh vad häftigt! Och riktigt bra gjord ^^

CamillaS
2015-02-22 22:24
#2

#1 Tack så mycket! Det var riktigt kul, men det blev även en ganska tight tidspress mot slutet då hon ändrade datumet när råttan skulle vara färdig. Så det var lite svettigt där ett tag.😛

Aleya
2015-02-23 17:17
#3

Nämen. . Var det självaste Kim som höll i din fina råtta? :) Jätte bra gjort. Du är så duktig och inspirerande. Önskar jag kunde bli lika duktig själv en dag. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[JeanetteK]
2015-02-26 20:14
#4

Gratulerar till uppdraget! Vad roligt! Och vad fin den blev. 😍

CamillaS
2015-02-27 07:54
#5

#3 Ja det var ju det. 😄 Tusen tack! Det är bara att öva så kommer man frammåt hela tiden i små steg. 😉

CamillaS
2015-02-27 07:55
#6

#4 Tack så jättemycket! 😁

Annons:
Aleya
2015-02-27 09:00
#7

#5 är dock dålig på att göra saker realistiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Odette
2015-03-17 17:26
#8

Men gud va coolt, vilken upplevelse! Tycker den såg riktigt fin ut, vilket hästjobb! Tummen upp 😃

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

CamillaS
2015-03-17 21:26
#9

#8 Ja det var riktigt coolt! Känslan var obeskrivlig när vi sen satt och tittade på själva föreställningen och såg när Kim tog fram min lilla råtta. 😃

Odette
2015-03-19 06:55
#10

#9 Förstår det, man blir som barn på nytt 😇

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: