Annons:
Etikettnåltovade-djur
Läst 2417 ggr
CamillaS
2015-02-22 20:08

Teater råttan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

I november fick jag ett väldigt speciellt och häftigt uppdrag enligt mig. 😃
En tjej som jobbar som rekvisitör för teater och tv hörde av sig. Hon berättade att hon hade sett mina tovade djur och sa att hon tyckte att dom såg så verkliga ut så hon frågade mig om jag ville göra två råttor till deras teaterföreställning, och inte vilken föreställning som helst, det var till teatergruppen Svarte orm som spelades på Intiman i stockholm! Jag blev väldigt glad över att dom frågade just mig, hade aldrig gjort något liknande innan, säljer ju oftast bara till privatpersoner. 😃
I slutänden var det bara en råtta som dom ville ha så det gjorde jag. Det som kändes lite mindre kul för min personliga del var att dom ville att råttan skulle vara död.
Så det vart min nästa utmaning, hur tovar jag en död råtta?
Jag började googla lite på döda råttor för att se hur dom såg ut. Och sedan skred jag till verket.  😉

Vi kom överräns om att råttan inte fick vara för lätt, så där fick jag en till utmaning hur får jag tyngd i en tovad råtta.
Jag funderade fram och tillbaka länge och väl på den frågan, efter lite tankemöda kom jag på att jag har grötris hemma, så det tog jag tillsammans med en nylonstrumpa som jag klippte sönder så den agerade som en liten påse.
Sen fyllde jag den med grötriset och tovade sedan ullen ovanpå. Det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra. 🙂
När råttan sedan var klar fick jag min betalning och två biljetter till förhandsvisningen för föreställningen. Så jag och min mamma gick och såg på den. Det var riktigt kul att få se min råtta i handen på en av skådespelarna , även om det bara var i någon minut. 😉
Det var min speciellaste och häftigaste beställning hittills!