Annons:
Etikettnybörjare
Läst 949 ggr
Aleya
1/12/15, 7:03 PM

Vad ska jag använda som bakgrund?

Jag har fått önskemål om att göra en slags tavla åt min kära kille. Nybörjare som jag är så funderar jag mest… vad ska jag använda som bakgrund? Vad för slags bakgrund använder ni när ni nåltovar tavlor?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lojs
1/15/15, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag vet inte riktigt vad det heter, men jag har använt sån där typ tovad filt som finns i ark på panduro, de har funkat jättebra för mig!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Yllhilda]
1/15/15, 10:58 PM
#2

Ska du göra flera eller en lite större kan du säkert snippa förbi rusta och hitta någon billig  filt du kan demolera, förlåt, omvandla. 🙂

CamillaS
1/16/15, 7:20 PM
#3

#1 Kan du länka till det? Kan det vara detta du menar? Ullfilt

Aleya
1/16/15, 7:30 PM
#4

Ah då vet jag vad jag kan använda. :) Tackar

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
1/16/15, 8:08 PM
#5

#3 Det kan det nog vara. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2/21/15, 3:28 PM
#6

En annan fråga: hur ritar ni mönstret på själva tavlan på det ni ska tova?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lojs
2/21/15, 3:29 PM
#7

#6 jag tovar på fri hand, blir det inte bra så tovar jag över. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2/21/15, 3:33 PM
#8

#7 ah, detta är dock typ ett mönster som jag vill få rakt och fint då det är cirklar involverade i detta. Eller rakt ska det ju inte vara men ni fattar vad jag menar. ;)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
2/21/15, 3:35 PM
#9

Hmm, du kanske kan klippa ut en mall, nåla fast den på bakgrunden och tova utefter kanten som linje. Annars går det säkert att måla med tuschpenna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2/21/15, 4:11 PM
#10

#9 hittade det jag sökte. En penna för att rita på smörpapper och sedan stryka på med strykjärn på själva tyget. :) Borde funka perfekt då jag har fler tavlor som ska göras. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: