Annons:
Etikettnybörjare
Läst 657 ggr
Lojs
12/26/14, 4:50 AM

Hur lär man ut om nåltovning?

Jag funderar på att hålla kanske en studiecirkel om nåltovning och tänkte höra med er här om ni har några idéer. 
När jag googlat på det så verkar det vara vanligt att man har 1 tillfälle med ca 2-3 timmar mest som prova på, låter det som ett lämpligt format eller skulle det vara positivt med fler gånger med läxa emellan och ett tema för varje träff? Eller tror ni att det ens finns intresse?
Om du var nyfiken på nåltovning och bara sett det på bild, vad skulle du vilja lära dig? Eller vad tror du en nybörjare skulle ha mest nytta av?
Säg att man har 1 tillfälle, ska man välja en grej som alla får göra samma, eller har man några få olika att välja på, eller helt fritt? 
Ger man varje deltagare en färdigutvald påse med ull att använda, eller har man med sig en massa ull som de får välja själva ur? Ull och nål skulle ingå i priset.

Alla tankar och idéer är välkomna! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Kadoor
12/28/14, 10:06 PM
#1

En tanke som dök upp är att om man har ett tillfälle som är ca 2-3 h långt, så kanske man kan lära ut grunderna första timmen? Hur olika tekniker fungerar, hur man kan göra en bra grund på till exempel djur etc. Sådant som är bra att veta till att börja med!
Sedan kan man kanske kan ha den resterande tiden till lite fritt, så att man får testa sig fram och att man då får en del tips och får svar på sina frågor om man har några? :) 
Har man fler tillfällen kanske man kan ha olika teman, men att första gången mest är ett prova-på tillfälle och att man lär ut grunderna inom nåltovning, och inget jätte avancerat. ^^ 
Ang ullen & det, så kanske man kan ha en massa ull som man får välja själva ur, ifall man vill göra lite egna saker eller så? Sen beror det ju på hur man lägger upp tillfället/tillfällena också.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Aleya
1/5/15, 1:23 AM
#2

Angående studiecirklar. Jag går magdans och jag ska ha ex med egen kjol. Vi håller på i 1 1/2 timme. Men när det kommer till tovning så skulle man kanske till en början lära sig om nålarna och underlaget. Och sedan bygga på så. Göra lätta former och sedan mer och mer avancerat. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: