Annons:
Etikettnybörjare
Läst 822 ggr
Aleya
2014-12-12 17:47

Vad behövs för att börja?

Jag kom in på denna sidan av en ren slump. Man kan väl säga att jag har gener för hantverk. Men har inte velat gå i min mammas, mormors och gammelmormors fotspår och virka samt sticka. Men jag kände att nånting kanske är något för mig. Minns att jag har testat göra ett ägg en gång. Var väl 10 år då. Men problemet med mig är att jag är så otroligt dålig på att avsluta saker. Gud vet hur många halsdukar jag har stickat utan att avsluta. Så… tror ni att detta är något jag kan börja med. För jag gillar att pilla med fingrarna. :) Så vad säger ni lite mer erfarna tovare?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Lojs
2014-12-12 18:51
#1

Tovade grejer kan man ju göra så himla små att de är lätta att göra klart. =)
Allt du behöver är en tovningsnål, ull och en dyna att ha som underlag, allt finns på panduro, eller så har olika websidor fina startkit. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2014-12-12 18:58
#2

Då ska jag försöka. Min mamma blev sugen på att testa. Men hon är synskadad. Kan detta vara något för henne?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
2014-12-12 19:05
#3

Hmm, större projekt borde fungera bra även om man ser dåligt, som till exempel ett stort hjärta på en stoldyna och liknande.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-12-12 21:01
#4

Jag funderar på om det inte även borde fungera bra även att tova efter en pepparkaksform, så behöver man inte se detaljerna så noga utan bara lita på formens kanter. Det är ju lätt att testa i alla fall, har man bara tovningsgrejerna så brukar man ofta ha pepparkaksformerna hemma. 
Här är exempel på vad andra gjort med kakformar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2014-12-12 21:04
#5

#4 det var intressant

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lojs
2014-12-12 21:06
#6

Hoppas ni visar upp vad ni gjort om ni testar på! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Aleya
2014-12-12 21:08
#7

#6 vi ska se hur det går först. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
2015-01-05 01:25
#8

Jag har nu testat och det funkar helt ok. Men blir inte klok vilka av alla nålar som är mindre.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: