Annons:
Etiketttips-och-trix
Läst 1278 ggr
Lojs
2014-12-10 17:43

Tricks du gillar!

Detta är en tråd för tricks ni använder och tycker om, saker som ni kanske kommit på själva eller hittat någonstans som ni vill dela med er av.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2014-12-10 17:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Första trickset i tråden. Nu inför jul finns det massor av roliga pepparkaksformar att köpa, man kan använda pepparkaksformar för att tova snabba småsaker. 
Lägg formen över er tovningsdyna, lägg i ull och börja picka. Man får tänka på att inte komma åt kanterna för hårt, då går nålen lätt av. 
Man får väldigt fort små söta figurer som man till exempel kan hänga i granen. Jag har gjort en massa små hjärtan som jag dekorerat med små snöflingor mm som jag hittat som egentligen är till scrapbooking.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
2014-12-10 17:48
#2

Tricks nummer 2. Om man ska hänga upp något man tovat så är det snyggt att använda fiskelina, tråden blir nästan osynlig. Det svåra är dock att knyta fiskelinan, knuten glider upp jättelätt. Då har jag hittat ett enkelt sätt att "låsa" knuten, det är bara att ta på lite ofärgat nagellack direkt på knuten, blåsa lite och låta det torka, sedan sitter knuten jättebra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
2014-12-12 17:16
#3

Jättebra och smarta tips du kom med där. Jag har sett det på youtube tidigare, men det är ett smart sätt att få till en bra form. :)

Lojs
2014-12-12 19:09
#4

Jag hittade den här youtubevideon, med tips på hur man gör egna ögon av glas. Jag vet inte riktigt om jag kommer testa personligen, men jag älskar idén. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
2014-12-13 11:58
#5

Den videon har jag också sett. Blev väldigt sugen att testa, men har ingen aning om var man får tag på dom där glas grejerna som hon målar på. :P

Lojs
2014-12-13 14:13
#6

#5 Det är bara att söka på "glass cabochon" så hittar man en del webshoppar som har dem. Svårt att veta vilka webshopar som är ok bara.

Jag sökte på uk (lättare att få hem därifrån än från USA) hittade bland annat http://www.internationalcraft.com/acatalog/INTERNATIONAL_CRAFT_GLASS_CABOCHONS_237.html och
http://jasminstudiocrafts.com/product/10-x-beautiful-crystal-clear-round-glass-cabochons-25mm

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
2014-12-13 22:52
#7

Jag funderar på om ifall man köpte såna här genomskinliga ögon så borde det funka att måla med nagellack i rätt nyans på baksidan. http://www.shop.suncatchereyes.com/Clear-Craft-Eyes_c6.htm

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Aleya
2014-12-14 09:34
#8

Genomskinliga cabochon kan du köpa på panduro

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: