Annons:
Etikettpågående-arbete
Läst 1672 ggr
CamillaS
8/22/14, 5:01 PM

En dalmatiner på ingång

I dag kom min core wool. För er som inte vet vad det är: Ordet/namnet core wool används mycket i engelskans termer inom nåltovningen, det innebär i princip att det är ull som man använder som grund till sin figur. Core wool brukar vara lite "fulare" än den ullen som man använder på utsidan eftersom den logiskt sätt inte kommer att synas på utsidan, så att man kan ta sin fina dyrare ull till det som ska synas. Sedan filtar den även ihop sig väldigt snabbt.

Så här ser mina förpackningar ut som jag köpte på etsy av Dream felt.

Så nu har jag börjat på en dalmatiner för att prova denna ull, och hittills fungerar den bra till det den ska. 👍

Annons:
Saffran0Spice
8/22/14, 5:26 PM
#1

Spännande!
Inväntar resultatet ^^

Lojs
8/22/14, 7:48 PM
#2

vad kul, jag har inte hört talas om core wool innan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/22/14, 11:24 PM
#3

#1 Ja, får hoppas den blir bra. :p #2 Hade inte jag heller i början, men efter jag läst på engelska sidor och från grupper på facebook så vet jag nu att det finns och vad det används till. :)

CamillaS
8/22/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här ser hunden ut nu. :)

kanin och häst
8/23/14, 8:28 AM
#5

Snygg!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

CamillaS
8/23/14, 2:18 PM
#6

#5 Tackar! :)

Annons:
Saffran0Spice
8/23/14, 2:58 PM
#7

Ser spännande ut!
(inväntar spänt en vinthund också 😉)

CamillaS
8/23/14, 8:44 PM
#8

#7 Haha får se om det blir en sen kanske. 😃

CamillaS
8/23/14, 8:48 PM
#9

Hmm typiskt måste köpa mer vit ull, sen har visst tagit slut, så kan inte fortsätta med min dalmatiner. 😕
Hmm vad ska man hitta på istället då?🤔

CamillaS
8/23/14, 9:52 PM
#10

Eftersom jag inte har vit ull, så har jag bestämt mig att jag gör en Golden retriever istället så länge. 😃

Upp till toppen
Annons: