Annons:
Etikettövrigt
Läst 2595 ggr
Lojs
8/18/14, 3:52 PM

Klotterplank 1

Jag tänkte att den här sajten behövde ett klotterplank, här kan ni dela med er av allt möjligt, saker i vardagen eller som har med sajtens ämne att göra, välkomna att klottra! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

  • Redigerat 9/3/21, 11:43 AM av Niklas
Annons:
Lojs
8/18/14, 3:53 PM
#1

Jag passar på att börja klottra. =) Idag ska jag jobba natt och tänkte se om jag kan plocka med mig lite nåltovningsgrejer till jobbet. Så jag hoppas på en lugn natt och kanske en nytovad hamster när natten är slut. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/18/14, 3:57 PM
#2

Kul att kunna förena nytta med nöje. Vad jobbar du med? :)

Lojs
8/18/14, 4:01 PM
#3

#2 Jag sommarjobbar med brandskydd på kärnkraftverket Ringhals. Ibland har vi massor att göra (svetsarbeten som ska övervakas mm), ibland sitter man mest och väntar på att tiden ska gå (brukar sitta och läsa då annars). På nätterna brukar det vara ganska lugnt för det mesta.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/18/14, 4:04 PM
#4

Aha spännande! Finns det möjlighet till anställning också eller blir det bara ett sommarjobb? 🙂
Just nu håller jag på att plugga till körkortet, har teoriprovet inbokat 29 september och uppkörningen den 30 september så kan vel säga att jag är väldigt nervös haha!😃

Lojs
8/18/14, 4:10 PM
#5

#4 Mina arbetsuppgifter finns bara under sommaren när det är revision (när reaktorerna stängs av en och en, och delar byts ut), så det är bara sommarjobb, jag ska se om jag lyckas hitta ett vinterjobb sedan…

Åh, spännande, hoppas det går bra! Man får en sån himla frihet sedan. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/18/14, 4:17 PM
#6

Aha då förstår jag.

Ja det hoppas jag med! Du har tagit körkort va? :)
Det tråkiga är att jag har kört upp en gång redan 2008 men pga att inspektören som jag körde upp med var så otrevlig så ville jag inte boka ny uppkörning. Allt las på is och jag fick börja om från ruta 1 igen. Ansöka om nytt körkortstillstånd göra risk 1:an (som jag inte gjort förut då den inte fanns då) och även halkbanan. Så nu är jag i princip på samma ställe där jag gav upp förra gången, så det känns lite extra nervöst!
Men nu försöker jag peppa mig och säger till mig själv att även inspektören skulle vara min värsta mardröm så ska jag inte ge upp! Bara att boka ny tid och hoppas på en bättre inspektör nästa gång. (om jag nu skulle kugga) ;)

Annons:
Lojs
8/18/14, 4:27 PM
#7

Mm, jag har haft körkort i snart 10 år nu. =)

Fy, förstår att du gav upp med otrevlig inspektör, särskilt om man är lite yngre så kan det ju ta riktigt hårt. Precis, bara att sikta på ny tid direkt om det inte skulle funka. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/19/14, 8:48 AM
#8

Jaha oj det var en tid det ja. ;) Jo precis jag ska försöka skaka av mig det ön jag får en otrevlig igen. :)

CamillaS
8/20/14, 7:24 PM
#9

Idag har jag inte hunnit nåltova någonting. Körkortspluggandet tar väldigt mycket av min tid just nu.
Men hoppas på att min ull snart anländer som jag precis köpt. :)

Lojs
8/20/14, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Förstår att körkortet tar mycket tid!

Jag ska hälsa på en kompis imorgon, så jag gjorde en liten present till henne, med hennes hästs namn. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/20/14, 7:41 PM
#11

#10Jo det gör ju det. Vad gulligt hjärta. Hon kommer säkert bli jätteglad! 👍

Lojs
8/21/14, 12:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tack! Nu är hjärtat klart. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/21/14, 9:11 AM
#13

Aww! Väldigt fint!

Annons:
Kakan87
8/22/14, 4:40 PM
#14

Jättefint!

jossa5
8/22/14, 9:05 PM
#15

Man blir ju så sugen på att börja själv när man ser alla era alster! Nämnde det för mamma och hon påstod att hon hade lite ull till mig! 😮 Så nu måste jag ju bara se till att träffa henne så jag kan börja själv! Hon och papsen bor ju 17 mil bort, så man åker ju inte bara över en dag. 😂

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lojs
8/22/14, 9:21 PM
#16

#15 Vad kul!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
8/24/14, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ibland vill man bara testa saker, här testade jag dels att göra rutmönster , dels att göra en ros. Resultatet blev väl sådär, men jag lärde mig lite till nästa gång. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
8/27/14, 10:42 AM
#18

#15 Hoppas att du kan åka till din mamma snart då så att du kan börja! Det är ju så kul! :) #17 Vad fin den blev. Ja detvär jättebra att bara göra former också, som sagt så lär jag mig typ alltid något nytt för varje figur jag gör. :)

CamillaS
8/27/14, 10:48 AM
#19

Har ni tovat något på sistone? Jag håller på med min Golden jag, som snart är klar bara lite små fix kvar. :) Men har även varit till sjukhuset igår och gjorde en undersökning som jag blev sederad till. Så idag blir det nog mest vila då jag fortfarande känner mig lite vingelkantig. ;) Men får se, kanske tovar lite senare. Troligen blir det nog så eftersom jag har svårt att låta bli ullen och nålarna. ;)

jossa5
8/27/14, 12:52 PM
#20

#18 Har tur, för min mamma kommer och hälsar på mig imorrn istället! Så hon skulle ta med sig grejjerna då, så då får jag också börja! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
CamillaS
8/27/14, 1:10 PM
#21

#20 Yeey vad roligt!Tummen upp
Du får visa upp dina mästerverk sen. 😉

CamillaS
9/2/14, 3:33 PM
#22

Förlåt alla att jag blivit lite oaktiv. Körkortet tar väldigt mycket av min tid just nu då jag pluggar väldigt mycket. 🙂

Men hur går det för er andra, har ni tovat något kul på sistone?🙂

jossa5
9/2/14, 6:11 PM
#23

#22 Sånt som händer. Förhoppningsvis får du lite tid över och kommer hit ibland. :)

Själv har min mamma varit ner och hälsat på och avlämnat en påse med diverse ull och någon nål. Har dock inte hunnit prova något än, men det kommer! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lojs
9/3/14, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag jobbar väldigt mycket just nu så jag har inte heller kunnat vara så aktiv här. Men ibland på jobbet får jag tid över och kan tova lite. Här är en samling av vad jag gjort på senare tid.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
9/4/14, 7:42 PM
#25

Ja jag försöker att vara här inne lite då och då så inte sajten dör ut medans man är borta. Är ju inte direkt jättemycket aktivitet från medlemmarna heller. 😉
Jo så är det ju, man vill gärna ha tid när man ska hålla på med hantverk.

CamillaS
9/4/14, 7:43 PM
#26

#24 Aww vilka söta saker och djur! Fastnade mest för den lilla grå musen som håller i hjärtat. Jättesöt! 😍

CamillaS
9/24/14, 1:57 PM
#27

Förlåt alla att jag varit lite inaktiv. Kommer nog tyvärr fortfarande vara det ett tag då jag är på körskolan nu varje dag och det tar typ all min energi, så är helt slut när jag kommer hem om dagarna och där emellan någonstans försöker jag orka plugga.
Så jag hoppas att ni förstår att denna sajt är inte det jag prioriterar så högt just nu.
Teoriprov och uppkörningen närmar sig med stormsteg. Allt sker på måndag och tisdag. Så ja, mitt huvud innehåller bara biltankar just nu.😃😉

Annons:
[Mathildaqdt]
11/3/14, 6:01 AM
#28

God morgon alla på NiF! :)

CamillaS
11/3/14, 1:26 PM
#29

God eftermiddag!😃
Ännu har det inte varit än så händelserik dag direkt. Men igår bytte jag däck på min bil för första gången med lite hjälp och vägledning från min brorsa. :P Det var tuungt! Men allt gick bra tillslut.
Idag har jag inte gjort så mycket, förutom att åka till affären och köpt kattsand. Tror jag ska tova lite senare om jag orkar. 🙂

Upp till toppen
Annons: