Annons:
Etikettnybörjare
Läst 3416 ggr
Lojs
2014-08-10 20:43

Vad ska man köpa som nybörjare?

Jag är lite nyfiken på att testa nåltovning, men vet inte riktigt vad man ska börja med för grejer? Jag tänkte att jag gärna börjar testa med lite småpyssel. 
Är det här en bra variant? http://www.pandurohobby.se/Katalog/40-Sy-Sticka/4050-Ull-Filt/405035-Ovriga-tillbehor/1/023653-Filtnalar-5st-kraftig-platta
Och finns det någon svensk sida där man kan köpa ett litet paket med ull i olika färger? Eftersom jag bara vill testa och inte vet exakt vad jag vill göra så känns det dumt att lägga en massa pengar på stora dyra förpackningar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
CamillaS
2014-08-10 20:51
#1

#0 Det där startkitet med nålar fungerar utmärkt. Jag köpte också mina första nålar på panduro.
Panduro har även ull så du kan köpa det därifrån. 🙂

Lojs
2014-08-10 21:31
#2

#1 Ok, vad bra. =)
 Jo, jag såg ull i olika färger där, men jag skulle vilja ha ett kit med mindre mängd ull i olika färger, finns det?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
2014-08-10 21:42
#3

Hmm, vill du helst köpa från en fysisk affär? Annars finns massa alternativ på nätet.
Fast när jag köpte min ull på panduro, så hade dom även små påsar med typ olika nystan på 10 g.
Här finns det också nåt erbjudande på tradera.

Lojs
2014-08-10 22:25
#4

Svensk webshop tänkte jag, jag fyller snart år och tänkte jag kunde länka till de närmaste. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
2014-08-10 22:53
#5

Ok. Jag vet inte direkt någon webbshop som säljer hela kit med olika färger.
När jag var nybörjare så köpte jag några färger i olika förpackningar och började med det.
Men du kan alltid kolla i länklistan också där jag länkat lite olika butiker. :)

Kakan87
2014-08-11 14:42
Annons:
Lojs
2014-08-11 15:06
#7

#6 Åh, perfekt ju. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

CamillaS
2014-08-11 15:49
#8

Va bra, den lägger vi in i länklistan :)

Upp till toppen
Annons: